sobota, 2 maja 2015

Pigwowiec japoński. Japanese flowering quince. Japanska blommande kvitten. Chaenomeles japonica.

Dziś zachwycam się moimi pigwowcami. Teraz mają wspaniałe kwiaty a później małe, żółte owoce, z których robię smakowitą nalewkę. 
Przepisem podzielę się z Wami jesienią :-)
Today delight me my Japanese flowering quince. Now they have wonderful flowers and later a small, yellow fruit, from which I do tasty tincture.
I'll share with you with the recipe in the autumn :-)

Idag glädja mig mina japanska blommande kvitten. Nu har de underbara blommor och senare en liten, gul frukt, varifrån jag gör välsmakande tinktur.
Jag skulle vilja dela med Er med receptet i hösten :-)

1 komentarz:

  1. Hej Maria
    det skulle vara en stor glädje att få ta del av ditt recept till hösten, med stor glädje emottager jag gärna utlovat recept.

    OdpowiedzUsuń