sobota, 18 kwietnia 2015

Kobieta dojrzała w Polsce. Mature woman in Poland. Mogen kvinna i Polen.

Czy kobieta po 50-tce powinna najlepiej zajmować się tylko domem i wnukami, ewentualnie oglądać serialeBo już nic innego jej nie wypada robić?
Miesiąc temu przeczytałam artykuł na Newsweek Polska i krew mi się zagotowała! Za kilka dni skończę 51 lat, co mnie obchodzi k... co wypada, a co nie! To moje życie! To mężczyźni wymyślili ten stereotyp, bo tak im wygodnie... 

Kliknij po artykuł z Newsweek'a
Ponoć: "W życiu nigdy nie jest za późno na 3 rzeczy: miłość, naukę i spełnianie marzeń". 
Czy wobec tego mamy udawać, że tak nam dobrze z tym stereotypem?

Dziwne pytania, kierowane pod  moim adresem:

"To ty uczysz się szwedzkiego, w twoim wieku...?"

 "To ty jeździsz na nartach i na łyżwach...?"

"To ty chodzisz po górach... ?"

 "To ty ćwiczysz Mel B? - Ja już za stara jestem, tu mnie łupie i tam, nie nadaję się już..."

A jak zechcę, to mogę uczyć się tańca brzucha, iść sama na koncert Oberschlesien, do kina i do kawiarni, albo pojechać pod namiot. Mogę ubierać się na czerwono i zafarbować na zielono włosy... mogę..., co tylko sobie wymyślę. I nie mówcie mi, że nie wypada!

Translation to English soon. Översättning till svenska snart.

4 komentarze:

  1. Świetny post , brawo! Pozdrawiam Martyna

    OdpowiedzUsuń
  2. Ba. Pewnie, że wszystko i jeszcze więcej! Często słyszę "za stara jestem", ale to od 30-latek, znajome po 50-tce nigdy tak nie mówią- uczą się, chodzą na zumbę... Wiem oczywiście, że to wyjątki, dlatego się z nimi przyjaźnię ;)
    Radość z życia to nie jest kwestia wieku!
    Gratuluję postu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Cię serdecznie Jagódko :-). Miło to słyszeć i dziekuję serdecznie za miły komentarz :-)

      Usuń